KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Szkolenie ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu:
- specyfiki obsługi klientów B2B i B2C pod kątem roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji,
- różnic pomiędzy rękojmią za wady a gwarancją,
- zagrożeń związanych ze sprzedażą w sieci,
- organizacji obsługi procesu reklamacji w firmie,
- rozstrzygania sporów dotyczących reklamacji.
PROGRAM SZKOLENIA
- Wprowadzenie – zagadnienia ogólne.
- Terminologia w procesie reklamacji: przedsiębiorca, konsument, reklamacja, rękojmia, gwarancja, wada fizyczna, wada prawna, sprzedaż konsumencka, klauzule abuzywne.
- Odmienność praw dotyczących konsumentów i przedsiębiorców.
- Znaczenie rodzaju zawartej umowy dla przebiegu procesu reklamacji:
- sprzedaż konsumencka/umowa sprzedaży między przedsiębiorcami,
- sprzedaż internetowa,
- umowa o dzieło/wykonanie usługi.
- Niedozwolone postanowienia umowne - problematyka wzorców umownych stosowanych w praktyce przez przedsiębiorców.
- Regulacje prawne dotyczące reklamacji – praktyczny przegląd wybranych aktów prawnych.
- Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku,
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta,
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów.
- Odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne i wady prawne (rękojmia za wady).
- Obowiązki sprzedawcy i uprawnienia kupującego.
- Terminy realizacji uprawnień z tytułu rękojmi.
- Umowna modyfikacja odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza.
- Odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne i wady prawne względem konsumenta.
- Charakterystyka ogólna - odmienności i różnice w stosunku do sprzedaży między przedsiębiorcami.
- Uprawnienia konsumenta i obowiązki sprzedawcy.
- Terminy do wniesienia i rozpatrzenia reklamacji.
- Udział Rzecznika Praw Konsumentów w procesie reklamacji.
- Odpowiedzialność usługodawcy.
- Odpowiedzialność wykonawcy/usługodawcy za wadliwe wykonanie dzieła/usługi.
- Uprawnienia zamawiającego/usługobiorcy w przypadku wad dzieła/usługi.
- Rękojmia za wady dzieła.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
- Uwagi ogólne.
- Gwarancja sprzedawcy i usługodawcy.
- Obowiązki gwaranta i prawa uprawnionego z gwarancji.
- Sprzedaż internetowa.
- Ogólna charakterystyka zawierania umów na odległość - zasady sprzedaży towarów.
- Obowiązki informacyjne po stronie sprzedawcy i konsekwencje ich niedopełnienia.
- Regulamin sklepu internetowego (prawidłowe konstruowanie postanowień, zakres regulacji, analiza dobrych i złych praktyk, elementy ochrony danych osobowych).
- Prawo odstąpienia od umowy (zasady zwrotu towaru).
- Zaostrzona odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku zawarcia umowy na odległość.
- Organizacja procesu reklamacji w firmie.
- Organizacja komórki ds. reklamacji i zakres jej odpowiedzialności.
- Procedura postępowania reklamacyjnego - praktyczne uwagi (obowiązki informacyjne, formularze zgłoszenia reklamacyjnego, uprawdopodobnienie zakupu towaru u sprzedawcy, udział i rola rzeczoznawcy, sposób rozpoznawania reklamacji i uzasadniania stanowiska).
- Koszty postępowania reklamacyjnego.
- Psychologiczne elementy postępowania w zakresie reklamacji – komunikacja w procesie reklamacji.
- Rozstrzyganie sporów z zakresu reklamacji.
- Pozasądowe metody rozstrzygania sporów (ugoda, mediacja, sądownictwo polubowne).
- Postępowanie sądowe w zakresie reklamacji.
- Zakończenie – podsumowanie i panel dyskusyjny.
STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE
Aby cele szkolenia zostały zrealizowane, zastosujemy metody aktywne, których zadaniem jest przekazanie wiedzy, rozwinięcie umiejętności, a także budowanie właściwych postaw uczestników w zakresie rozwijania kompetencji związanych z obsługą reklamacji w ich prawnym aspekcie.
Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą – symulacji, prezentacji, pracy w grupach, pracy indywidualnej, ćwiczeń problemowych. Treści merytoryczne będą przekładane na konkretne sytuacje zawodowe i ćwiczone w czasie szkolenia. Szkolenie kładzie nacisk na umiejętne rozpoznawanie sytuacji i wykorzystywanie zebranych informacji w procesie skutecznej obsługi reklamacji.
CENA REGULARNA: 990 PLN netto
CENA FIRST MINUTE: 840 PLN netto (*)
(*) Rabat – 15% obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem
CENA OBEJMUJE
- intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- obiad
- przerwy kawowe
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu
MIINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.