„Natura dała nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język po to,
abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili.”
(Sokrates)
CEL SZKOLENIA:
Podniesienie świadomości i umiejętności skutecznej komunikacji na bazie aktywnego słuchania.
DZIĘKI SZKOLENIU UCZESTNICY:
• Dowiedzą się, na czym polega aktywne słuchanie, jaką pełni rolę w skutecznej komunikacji, budowaniu atmosfery wzajemnego zaufania i dobrych relacji;
• Nauczą się, jak na bazie aktywnego słuchania nawiązać kontakt z innymi? Jak uzyskać informacje na temat potrzeb i preferencji naszych rozmówców?
• Nauczą się, jak uważnie słuchając okazać zainteresowanie i zrozumienie?
• Poznają zasady aktywnego słuchania – jak zachowuje się dobry słuchacz i jakich używa komunikatów, a jakie są przeszkody uważnego słuchania?
• Poznają najskuteczniejsze techniki aktywnego słuchania i nauczą się ich stosowania w praktyce;
• Nabędą umiejętności eliminowania barier utrudniających aktywne słuchanie drugiej strony;
• Nauczą się, jak poprzez świadome zarządzanie własnymi zasobami aktywnego słuchacza zwiększyć efektywność osobistą w procesie komunikacji z osobami o odmiennych stylach osobowości.
• Stworzą własny NDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. WPROWADZENIE. ISTOTA SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ
- Model procesu komunikacji
- Znaczenie komunikacji interpersonalnej
- Dwie płaszczyzny komunikacji: werbalna i niewerbalna
- Skąd biorą się nieporozumienia w komunikacji?
2. ROLA AKTYWNEGO SŁUCHANIA
W KOMUNIKACJI
- Aktywne słuchanie – dlaczego to ważne?
- Korzyści z aktywnego słuchania
- Różnice pomiędzy słuchaniem a pseudosłuchaniem
3. PIĘĆ POZIOMÓW SŁUCHANIA ROZMÓWCY – OD IGNOROWANIA
DO AKTYWNEGO SŁUCHANIA
- Ignorowanie
- Udawanie
- Selektywne słuchanie
- Uważne słuchanie
- Empatyczne słuchanie
4. AKTYWNE SLUCHANIE W PRAKTYCE – TECHNIKI AKTYWNEGO SŁUCHANIA
- Zadawanie pytań
- Potakiwanie
- Odzwierciedlanie
- Klaryfikowanie
- Parafrazowanie
- Dowartościowanie
- Podsumowywanie
5. BARIERY UTRUDNIAJĄCE AKTYWNE SŁUCHANIE
- filtrowanie
- porównywanie
- skojarzenia
- przygotowywanie odpowiedzi
- domyślanie się
- osądzanie
- utożsamianie się
- udzielanie rad
- sprzeciwianie się
- gaszenie
- dyskontowanie
- przekonanie o swojej racji
- zmiana toru
- zjednywanie
6. MODEL CZTERECH USZU F.S. von THUNA, CZYLI CO SŁYSZYSZ, KIEDY ROZMÓWCA DO CIEBIE MÓWI?
- Ucho rzeczowe – co chce Ci zakomunikować?
- Ucho ujawniania siebie – co mówi o sobie?
- Ucho relacji – co myśli o Tobie i jaki jest wasz wzajemny stosunek?
- Ucho apelu – do czego chciałby Cię nakłonić?
7. TWÓJ STYL KOMUNIKACYJNY VS AKTYWNE SŁUCHANIE I BARIERY KOMUNIKACYJNE
- Różne style komunikacyjne – różne potrzeby komunikacyjne
- Analityczny, ekspresyjny, kierowniczy, przyjacielski - jaki jest Twój styl komunikacyjny?
- Rozpoznawanie stylu komunikacyjnego naszego rozmówcy
- Jakie potrzeby komunikacyjne dominują u przedstawicieli poszczególnych stylów komunikacyjnych?
- Ćwiczenie uważności na potrzeby komunikacyjne osób o odmiennym stylu komunikacyjnym
8. INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH
9. PODSUMOWANIE SZKOLENIA, PYTANIA UCZESTNIKÓW I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.
SZKOLENIE STACJONARE
Czas trwania: 2 dni (16 h) 09.00-17.00
Ilość uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1750 PLN netto
CENA FIRST MINUTE: 1490 PLN netto (*)
(*) Rabat – 260 PLN obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem.
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- 2 obiady
- serwis kawowy całodzienny
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu
SZKOLENIE LIVE ONLINE
Czas trwania: 2 dni (14h) 09.00-16.00
Ilość uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1390 PLN netto
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty ONLINE z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- przygotowanie techniczne do pracy online
- dostęp do sprawdzonych platform i narzędzi
- konsultacje poszkoleniowe (telefoniczne, mailowe) w okresie wdrażania zmian przez cały miesiąc po szkoleniu
MINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Uwaga: Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.