CEL SZKOLENIA:
Podniesienie świadomości i umiejętności komunikacji interpersonalnej
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
• Poznanie ośmiu filarów skutecznej komunikacji interpersonalnej
• Nabyci umiejętności prawidłowego prowadzenia rozmowy z różnymi typami komunikacujnymi;
uważnego słuchania, odczytywania mowy ciała i interpretowania zachowania innych
• Uświadomienie sobie i zmiana starych, nieskutecznych schematów postępowania
• Usprawnienie komunikacji we wszelkiego typu kontaktach międzyludzkich - z szefem, podwładnym,
współpracownikami, współmałżonkiem, krewnymi i przyjaciółmi
• Utrwalenie umiejętności przez ćwiczenia praktyczne
PROGRAM SZKOLENIA:
1. CO TO ZNACZY SKUTECZNIE POROZUMIEWAĆ SIĘ Z INNYMI?
- Trójkąt kompetencji – co decyduje o sukcesie w komunikacji z innymi ludźmi?
- Równanie sukcesu wg Amerykańskiego Instytutu Perswazji
- Efekt samospełniającego się proroctwa
2. JAK DOBRZE RADZISZ SOBIE W KONTAKCIE Z INNYMI?
- Skala Inteligencji Interpersonalnej
- 8 filarów skutecznej komunikacji interpersonalnej
3. BARIERY KOMUNIKACYJNE I SPOSOBY ICH OMINIĘCIA
- Przejście z komunikatów typu „Ty” na komunikaty typu „Ja”
- Zmiana interpretacji na fakty
- „Czarna lista”, czyli sformułowania, których należy unikać w rozmowie
4. ZDOLNOŚĆ ROZUMIENIA INNYCH
- Aktywne słuchanie: pytania otwarte/pytania zamknięte/parafraza
- Odczytywanie komunikatów niewerbalnych: mowa ciała/głos/proksemika
- Rozpoznawanie typu komunikacyjnego rozmówcy: analityk/wódz/wizjoner/przyjaciel
- Jak dopasować styl komunikacji do poszczególnych typów osobowości?
5. ZDOLNOŚĆ JASNEGO WYRAŻANIA MYŚLI I UCZUĆ
- Określenie celu wypowiedzi
- Przejrzysta struktura wypowiedzi
- Używanie przykładów, porównań, metafor i ilustracji
- Zadawanie pytań otwartych w celu upewnienia się, że zostaliśmy dobrze zrozumiani
- Zachęcanie rozmówcy do zadawania pytań
6. ZDOLNOŚĆ DBANIA O WŁASNE POTRZEBY
- Asertywne wyrażanie własnych emocji i potrzeb
- Asertywne odmawianie
- Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań
7. ZDOLNOŚĆ WYMIANY OPINII NA TEMAT ZACHOWAŃ INNYCH ORAZ WŁASNYCH
- Wyrażanie uznania dla zachowania innych
- Wyrażanie krytyki wobec innych
- Przyjmowanie pochwał od innych
- Reagowanie na krytykę ze strony innych
8. ZDOLNOŚĆ WPŁYWANIA NA SPOSÓB MYŚLENIA I POSTĘPOWANIA INNYCH
- Dopasowanie treści komunikatu do mapy mentalnej rozmówcy
- Uwzględnienie efektu pierwszeństwa i efektu świeżości w komunikacji
- Dopasowanie formy komunikatu do typu komunikacyjnego odbiorcy
9. ZDOLNOŚĆ EFEKTYWNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
- Jaki jest Twój styl reagowania w sytuacjach konfliktowych?
- Oddzielanie ludzi od problemów
- Skupienie na rozwiązaniu
10. ZDOLNOŚĆ WSPÓŁPRACY Z INNYMI
- Czym różni się grupa od zespołu?
- Jaką rolę w zespole przyjmujesz?
- Jakie zachowania ułatwiają współpracę z innymi, a jakie ją utrudniają?
11. ZDOLNOŚĆ „ZMIANY BIEGÓW”
- Model ABCD i programowanie mentalne
- Cykl Kolba
12. INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH
13. PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA - POMOST DO PRZYSZŁYCH ZMIAN
SZKOLENIE STACJONARNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16h) 09.00-17.00
Ilość osób: 1-8
CENA REGULARNA: 1750 PLN netto
CENA FIRST MINUTE: 1490 PLN netto (*)
(*) Rabat 260 PLN obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- obiad
- całodzienny serwis kawowy
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu
SZKOLENIE LIVE ONLINE
Czas trwania: 2 dni (14h) 09.00-16.00
Ilość osób: 1-8
CENA REGULARNA: 1390 PLN netto
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty live trainning z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- przygotowanie techniczne do pracy online
- dostęp do sprawdzonej platformy i narzędzi
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu
MINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Uwaga: Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.