KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
- Nabycie umiejętności postępowania w sytuacjach trudnych w kontakcie z klientami oraz reagowania na obiekcje, zastrzeżenia i reklamacje, a tym samym podniesienie skuteczności sprzedaży.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Trudny klient, czyli…?
- Dlaczego popularne typologie trudnych klientów nie mają zastosowania w praktyce?
- Eliminowanie podstawowego błędu atrybucji
2. Co decyduje o sukcesie w trudnych rozmowach z klientami?
- Trójkąt kompetencji
- Równanie sukcesu
3. Jakiej komunikacji oczekują nasi klienci?
4. Jak cię widzą, tak widzą twoją firmę, czyli o wpływie twojego sposobu komunikowania się na wizerunek
firmy
- Efekt pierwszego wrażenia
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej
- Kreowanie wizerunku profesjonalisty
5. Skuteczna komunikacja w sytuacjach konfliktowych z klientem
- 4 typy osobowości - 4 sposoby komunikacji
- Określenie własnego typu osobowości i jego wpływu na sposób komunikowania się z klientem
- Identyfikowanie typu osobowości klienta i dostrojenie do niego sposobu komunikacji
6. Jak "rozbroić" każdego klienta? Zastosowanie NLP (neurolongwistyczne programowanie) w trudnych sytuacjach w procesie obsługi
- Programowanie mentalne
- Rozpoznanie mapy klienta w kontekście piramidy Maslowa
- Zasada 101
- Słowa-klucze
7. Techniki radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klientów
- Zamiana zarzutu w pytanie
- Parafraza z interpretacją
- "Tak i dlatego... i w związki z tym... i z tego powodu właśnie"
- Reakcja na sztuczki i manipulacje ze strony klienta - jak się przed nimi bronić?
8. Typowe błędy, czyli cegiełki budujące mur oporu klienta - jak ich unikać?
9. Jak radzić sobie z typowymi próbami zbycia rozmówcy przez klienta?
- "Nie jestem zainteresowany, bo nie..."
- "Nie mam czasu"
- "Muszę to przemyśleć"
- "Muszę to skunsultować z..."
- "Jutro, w grudniu, po południu..."
- "Wolę produkty/usługi firmy XYZ"
10. Jak reagować na obiekcje wyspecjalizowanych odbiorców?
- Dlaczego klienci zgłaszają zastrzeżenia?
- Pięć główmnych rodzajów obiekcji
- Strategie radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami
- Najczęściej popełniane błędy w komunikacji
- "Czarna lista" - sformułowanie, których należy unikać w kontakcie z klientami
11. Słowa i zwroty, które pozwalają budować pozytywne relacje z klientami
- Metoda PCK, czyli język korzyści w praktyce
- "Zielona lista" - sformułowania zalecane w kontakcie z kontrahentami
12. Asertywność w obsłudze klienta. Sposoby radzenia sobie z klientem manipulującym,
wulgarnym, agresywnym, krzyczącym, obrażającym, krytykującym
- Odróżnianie zachowań asertywnych od uległych i agresywnych
- Stawianie granic klientowi
- Metoda stopniowania reakcji Pameli Butler
- Zdarta płyta
- Zamiana oceny na opinię
- Sprowadzanie krytyki do konkretów
- Wyrażanie próśb i oczekiwań w sposób jasny i bezpośredni - gdy rozmówca jest trudny i napastliwy
13. Naucz się, jak eliminować blokery asertywności i radzić sobie ze stresem i negatywnymi emocjami
w kontakcie z tzw."trudnymi klientami"
- Dlaczego czasami zachowujesz się nieasertywnie?
- Model ABCD emocji
- Asertywny monolog wewnętrzny
- Racjonalna Autoanaliza
14. Analiza mocnych i słabych stron w procesie obsługi klienta.
15. Podsumowanie, odpowiedzi na pytania Uczestników i zakończenie szkolenia.
SZKOLENIE STACJONARNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16h) 09.00-17.00
Ilość Uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1750 PLN netto
CENA FIRST MINUTE: 1490 PLN netto (*)
(*) Rabat 260 PLN obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- obiad
- serwis kawowy całodzienny
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiaca po szkoleniu
SZKOLENIE LIVE ONLINE
Czas trwania szkolenia: 2 dni (14h) 09.00-16.00
Ilość Uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1390 PLN netto
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty live training z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- przygotowanie techniczne do pracy online
- dostęp do sprawdzonych platform i narzędzi
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiaca po szkoleniu
MINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Gwarancja realizacji szkolenia w grupach od: 4 osób!