dzięki szkoleniu uczestnicy:
- Poznają praktyczne asertywne techniki, dzięki którym nauczą się modyfikować swoje zachowanie w interakcjach społecznych, a tym samym będą bardziej skuteczni w kontaktach z ludźmi.
- Dowiedzą się, jak wyrażać swoje uczucia i opinie, walczyć o własne prawa i wyznaczać granice, zachowując jednocześnie spokój.
- Dowiedzą się, w jaki sposób radzić sobie z dziesięcioma klasycznymi typami trudnych ludzi: Agresywnym, Marudą, Milczkiem, Potakiwaczem, Negatywistą, Mądralą i Niezdecydowanym itp.
Program szkolenia
- ASERTYWNY, CZYLI JAKI?
- Czym jest, a czym nie jest asertywność?
- Korzyści z bycia asertywnym w pracy.
- Korzyści z bycia asertywnym w życiu prywatnym.
- MAPA ASERTYWNOŚCI – TEST
- W jakich sytuacjach korzystasz ze swojego prawa do asertywnego zachowania, a w jakich masz z tym kłopot?
- Jak w różnych sytuacjach radzisz sobie z wyrażaniem siebie i uwzględnianiem praw innych osób?
- Nad asertywnością w jakich obszarach powinieneś popracować w pierwszej kolejności?
- NAUCZ SIĘ ODRÓŻNIAĆ ZACHOWANIA ASERTYWNE OD NIEASERTYWNYCH
- Czy można być „za bardzo asertywnym”?
- Trzy podstawowe style zachowań w kontaktach międzyludzkich.
- Cechy charakterystyczne, konsekwencje i typowe zwroty dla stylu asertywnego, pasywnego i agresywnego.
- WYELIMINUJ BLOKERY ASERTYWNOŚCI
- Dlaczego są sytuacje, w których zachowujesz się nieasertywnie?
- „Boję się, że jeśli zachowam się asertywnie, to…”
- 5 praw człowieka asertywnego według Herberta Fensterheima.
- ZMIEŃ SPOSÓB SWOJEGO MYŚLENIA
- Asertywny monolog wewnętrzny – ograniczające przekonania i ich zdrowe odpowiedniki.
- POZNAJ ZASADY ASERTYWNEGO ZACHOWANIA W PRAKTYCE
- Asertywne odmawianie.
- Asertywne udzielanie informacji zwrotnej (metoda FUO, metoda FUKO, metoda kanapki, metoda ZPK, metoda stopniowania reakcji Pameli Butler).
- Asertywne przyjmowanie informacji zwrotnej.
- Asertywne wyrażanie złości i innych negatywnych emocji.
- Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań.
- Asertywne wydawanie poleceń.
- OPANUJ ASERTYWNY JĘZYK CIAŁA
- Komunikacja niewerbalna.
- Głos.
- Proksemika.
- ZDIAGNOZUJ, Z KIM MASZ DO CZYNIENIA – 10 KLASYCZNYCH TYPÓW ,,TRUDNYCH LUDZI”
- Czołg.
- Snajper.
- Granat.
- Profesor.
- Mądrala.
- Potakiwacz.
- Opieszały.
- Naburmuszony.
- Zrzęda.
- Mazgaj.
- POZNAJ SKUTECZNE STRAGIE RADZENIA SOBIE Z POSZCZEGÓLNYMI TYPAMI „TRUDNYCH LUDZI”
- Cztery główne motywy niepożądanych zachowań, czyli dlaczego z trudnymi ludźmi najłatwiej sobie poradzić?
- Jak powinieneś postępować w konkretnych sytuacjach?
- Jakich zachowań zdecydowanie powinieneś unikać w kontakcie z poszczególnymi typami trudnych ludzi?
- Jak radzić sobie z własnymi negatywnymi emocjami w kontakcie z trudnymi ludźmi?
- STWÓRZ INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU ASERTYWNOŚCI
- PODSUMOWANIE SZKOLENIA I PYTANIA UCZESTNIKÓW.
METODY SZKOLENIOWE
- gry i symulacje,
- mini wykłady, case study,
- dyskusja moderowana,
- ćwiczenia indywidualne, w parach,
- analiza nagrań wideo.
SZKOLENIE STACJONARNE
Czas trwania szkolenia: 2 dni (16 h), 09.00-17.00
Ilość uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1750 PLN NETTO
CENA FIRST MINUTE: 1490 PLN NETTO (*)
(*) Rabat 260 PLN obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem.
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem,
- autorskie materiały szkoleniowe,
- obiad,
- serwis kawowy całodzienny,
- imienny certyfikat uczestnictwa,
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu.
SZKOLENIE LIVE ONLINE
Czas trwania szkolenia: 2 dni (7 h), 09.00-16.00
Ilość uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1390 PLN NETTO (**)
(**) Przy zgłoszeniu dwóch osób obowiązuje rabat 50 PLN dla każdej osoby.
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty live training z trenerem-ekspertem,
- autorskie materiały szkoleniowe,
- dostęp do sprawdzonych platform i narzędzi,
- przygotowanie techniczne do pracy online,
- imienny certyfikat uczestnictwa,
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu.
MINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.