Szkolenie na życzenie!

Szukasz konkretnego szkolenia? Nie znalazłeś go w naszej aktualnej ofercie? Daj nam znać, a my dołożymy wszelkich starań, aby je dla Ciebie zorganizować!


Newsletter

Chcesz być z nami na bieżąco?


Zaufali nam m.in.

Skuteczna KOMUNIKACJA interpersonalna.

CEL SZKOLENIA:

 

Podniesienie świadomości i umiejętności komunikacji interpersonalnej

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

 

• Poznanie ośmiu  filarów skutecznej komunikacji interpersonalnej

• Nabyci umiejętności prawidłowego prowadzenia rozmowy z różnymi typami komunikacujnymi;

  uważnego słuchania, odczytywania mowy ciała i interpretowania zachowania innych

• Uświadomienie sobie i zmiana starych, nieskutecznych schematów postępowania

• Usprawnienie komunikacji we wszelkiego typu kontaktach międzyludzkich - z szefem, podwładnym,

   współpracownikami, współmałżonkiem, krewnymi i przyjaciółmi

• Utrwalenie umiejętności przez ćwiczenia praktyczne

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. CO TO ZNACZY SKUTECZNIE POROZUMIEWAĆ SIĘ Z INNYMI?

  • Trójkąt kompetencji – co decyduje o sukcesie w komunikacji z innymi ludźmi?
  • Równanie sukcesu wg Amerykańskiego Instytutu Perswazji
  • Efekt samospełniającego się proroctwa

 

2.  JAK DOBRZE RADZISZ SOBIE W KONTAKCIE Z INNYMI?

  • Skala Inteligencji Interpersonalnej
  • 8 filarów skutecznej komunikacji interpersonalnej

 

3. BARIERY KOMUNIKACYJNE I SPOSOBY ICH OMINIĘCIA

  •  Przejście z komunikatów typu „Ty” na komunikaty typu „Ja”
  •  Zmiana interpretacji na fakty
  • Czarna lista”, czyli sformułowania, których należy unikać w rozmowie

 

4. ZDOLNOŚĆ ROZUMIENIA INNYCH

  • Aktywne słuchanie: pytania otwarte/pytania zamknięte/parafraza
  • Odczytywanie komunikatów niewerbalnych: mowa ciała/głos/proksemika
  • Rozpoznawanie typu komunikacyjnego rozmówcy: analityk/wódz/wizjoner/przyjaciel
  • Jak dopasować styl komunikacji do poszczególnych typów osobowości?

 

5. ZDOLNOŚĆ JASNEGO WYRAŻANIA MYŚLI I UCZUĆ

  • Określenie celu wypowiedzi
  • Przejrzysta struktura wypowiedzi
  • Używanie przykładów, porównań, metafor i ilustracji
  • Zadawanie pytań otwartych w celu upewnienia się, że zostaliśmy dobrze zrozumiani
  • Zachęcanie rozmówcy do zadawania pytań

 

6.   ZDOLNOŚĆ DBANIA O WŁASNE POTRZEBY

  • Asertywne wyrażanie własnych emocji i potrzeb
  • Asertywne odmawianie
  • Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań

 

7.   ZDOLNOŚĆ WYMIANY OPINII NA TEMAT ZACHOWAŃ INNYCH ORAZ WŁASNYCH

  • Wyrażanie uznania dla zachowania innych
  • Wyrażanie krytyki wobec innych
  • Przyjmowanie pochwał od innych
  • Reagowanie na krytykę ze strony innych

 

8.   ZDOLNOŚĆ WPŁYWANIA NA SPOSÓB MYŚLENIA I POSTĘPOWANIA INNYCH

  • Dopasowanie treści komunikatu do mapy mentalnej rozmówcy
  • Uwzględnienie efektu pierwszeństwa i efektu świeżości w komunikacji
  • Dopasowanie formy komunikatu do typu komunikacyjnego odbiorcy

 

9.  ZDOLNOŚĆ EFEKTYWNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH

  • Jaki jest Twój styl reagowania w sytuacjach konfliktowych?
  • Oddzielanie ludzi od problemów
  • Skupienie na rozwiązaniu

 

10. ZDOLNOŚĆ WSPÓŁPRACY Z INNYMI

  • Czym różni się grupa od zespołu?
  • Jaką rolę w zespole przyjmujesz?
  • Jakie zachowania ułatwiają współpracę z innymi, a jakie ją utrudniają?

 

11. ZDOLNOŚĆ „ZMIANY BIEGÓW”

  • Model ABCD i programowanie mentalne
  • Cykl Kolba

 

12. INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH

 

13. PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA - POMOST DO PRZYSZŁYCH ZMIAN

 

STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:

 

Aby cele szkolenia zostały zrealizowane, zastosujemy metody aktywne, których zadaniem

jest przekazanie wiedzy, rozwinięcie umiejętności, a także budowanie właściwych 

postaw  uczestników w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej

i budowania relacji z innymi. Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem

różnorodnych technik warsztatowej pracy z grupą – interaktywnych mini-wykładów,

symulacji oraz bezpośredniej informacji zwrotnej, case study, ćwiczeń scenariuszowych,

ćwiczeń indywidualnych, pracy w grupach, pracy w parach, ćwiczeń problemowych,

analizy materiałów filmowych.

Treści merytoryczne będą przekładane na konkretne sytuacje zawodowe na bazie

autentycznych przypadków i ćwiczone w czasie szkolenia.  Szkolenie kładzie nacisk

na wykorzystywanie zdobytych umiejętności w praktyce codziennej pracy.

Refleksje i wnioski z przeprowadzonych ćwiczeń  i symulacji podsumujemy w trakcie

dyskusji moderowanych.

Szkolenie realizowane w trybie warsztatowym, maksymalnie nastawione na praktykę.

  • Stosunek teorii do praktyki w trakcie szkolenia wynosi 20(teoria):80(praktyka)

 

CZAS TRWANIA SZKOLENIA:  2 dni, 16 h

 

CENA REGULARNA:     1750 PLN netto 

               

CENA FIRST MINUTE: 1490 PLN netto (*)

 

(*) Rabat 260 PLN obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem.

 

CENA OBEJMUJE:

 

  • intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
  • autorskie materiały szkoleniowe
  • imienny certyfikat uczestnictwa
  • 2 obiady
  • 4 przerwy kawowe
  • konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu

 

 

 

MINI GRUPY – MAXI EFEKTY

 

Uwaga: Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego  o uczestnictwie w szkoleniu  decyduje kolejność zgłoszeń.