KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
• poznają praktyczne asertywne techniki, dzięki którym nauczą się modyfikować swoje
zachowanie w interakcjach społecznych, a tym samym będą bardziej skuteczni w kontaktach
z ludźmi
• dowiedzą się, jak wyrażać swoje uczucia i opinie, walczyć o własne prawa i wyznaczać granice,
zachowując jednocześnie spokój
• dowiedzą się, w jaki sposób radzić sobie z dziesięcioma klasycznymi typami trudnych ludzi.
Agresywnym, Marudą, Milczkiem, Potakiwaczem, Negatywistą, Mądralą i Niezdecydowanym itp.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. ASERTYWNY, CZYLI JAKI?
- Czym jest, a czym nie jest asertywność?
- Korzyści z bycia asertywnym w pracy
- Korzyści z bycia asertywnym w życiu prywatnym
2. MAPA ASERTYWNOŚCI – TEST
- W jakich sytuacjach korzystasz ze swojego prawa do asertywnego zachowania, a w jakich masz z tym kłopot?
- Jak w różnych sytuacjach radzisz sobie z wyrażaniem siebie i uwzględnianiem praw innych osób?
- Nad asertywnością w jakich obszarach powinieneś popracować w pierwszej kolejności?
3. NAUCZ SIĘ ODRÓŻNIAĆ ZACHOWANIA ASERTYWNE OD NIEASERTYWNYCH
- Czy można być „za bardzo asertywnym”?
- Trzy podstawowe style zachowań w kontaktach międzyludzkich
- Cechy charakterystyczne, konsekwencje i typowe zwroty dla stylu asertywnego, pasywnego i agresywnego
4. WYELIMINUJ BLOKERY ASERTYWNOŚCI
- Dlaczego są sytuacje, w których zachowujesz się nieasertywnie?
- „Boję się, że jeśli zachowam się asertywnie, to…”
- 5 praw człowieka asertywnego według Herberta Fensterheima
5. ZMIEŃ SPOSÓB SWOJEGO MYŚLENIA
- Asertywny monolog wewnętrzny – ograniczające przekonania i ich zdrowe odpowiedniki
6. POZNAJ ZASADY ASERTYWNEGO ZACHOWANIA W PRAKTYCE
- Asertywne odmawianie
- Asertywne udzielanie informacji zwrotnej (metoda FUO, metoda FUKO,
metoda kanapki, metoda ZPK, metoda stopniowania reakcji Pameli Butler)
- Asertywne przyjmowanie informacji zwrotnej
- Asertywne wyrażanie złości i innych negatywnych emocji
- Asertywne wyrażanie próśb i oczekiwań
- Asertywne wydawanie poleceń
7. OPANUJ ASERTYWNY JĘZYK CIAŁA
- Komunikacja niewerbalna
- Głos
- Proksemika
8. ZDIAGNOZUJ, Z KIM MASZ DO CZYNIENIA – 10 KLASYCZNYCH TYPÓW ,,TRUDNYCH LUDZI"
- Czołg
- Snajper
- Granat
- Profesor
- Mądrala
- Potakiwacz
- Opieszały
- Naburmuszony
- Zrzęda
- Mazgaj
9. POZNAJ SKUTECZNE STRAGIE RADZENIA SOBIE Z POSZCZEGÓLNYMI
TYPAMI „TRUDNYCH LUDZI”
- Cztery główne motywy niepożądanych zachowań, czyli dlaczego z trudnymi ludźmi najłatwiej sobie poradzić?
- Jak powinieneś postępować w konkretnych sytuacjach?
- Jakich zachowań zdecydowanie powinieneś unikać w kontakcie z poszczególnymi typami trudnych ludzi?
- Jak radzić sobie z własnymi negatywnymi emocjami w kontakcie z trudnymi ludźmi?
10. STWÓRZ INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU ASERTYWNOŚCI
11. PODSUMOWANIE SZKOLENIA I PYTANIA UCZESTNIKÓW.
SZKOLENIE OTWARTE - STACJONARNE
(Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków)
Czas trwania: 2 dni * 16h (09.00-17.00)
Ilość uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1750 PLN netto/osoba + 23% VAT
CENA FIRST MINUTE: 1490 PLN netto/osoba + 23% VAT (*)
(*) - rabat 260 PLN obowiązuje przy zgłoszeniu do 10 dni przed szkoleniem
CENA OBEJMUJE:
• intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
• autorskie materiały szkoleniowe
• imienny certyfikat uczestnictwa
• obiad
• serwis kawowy całodzienny
• konsultacje poszkoleniowe (telefoniczne, mailowe) w okresie wdrażania zmian przez cały miesiąc po szkoleniu
SZKOLENIE OTWARTE - LIVE ONLINE
Czas trwania: 2 dni * 7h (09.00-16.00)
Ilość uczestników: 1-8
CENA REGULARNA: 1390 PLN netto/osoba + 23% VAT
CENA OBEJMUJE:
• intensywne warsztaty ONLINE z trenerem-ekspertem
• autorskie materiały szkoleniowe
• imienny certyfikat uczestnictwa
• przygotowanie techniczne do pracy online
• dostęp do sprawdzonych platform i narzędzi
• konsultacje poszkoleniowe (telefoniczne, mailowe) w okresie wdrażania zmian przez cały miesiąc po szkoleniu
MINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń,
ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.