KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
- Określanie wymogów kompetencyjnych stanowiska pracy
- Dokonywanie analizy i oceny potencjału kandydata
- Procedura rekrutacji a Employer Branding
- Metody rekrutacji – kiedy i jak je stosować. O opłacalności i rzetelności metod rekrutacji
- Wiedza, jak dokonywać oceny okresowej i bieżącej
SZKOLENIE DEDYKOWANE:
- Pracownikom wewnętrznym organizacji, odpowiedzialnym za selekcję i rekrutację
personelu
- Kierownikom i menedżerom zatrudniającym pracowników
PROGRAM SZKOLENIA:
1. OPIS STANOWISKA A KOMPETENCJE KANDYDATA
- Definiowanie potrzeb rekrutacyjnych jako punkt wyjścia do wyboru metody rekrutacji
- Wybór kluczowych kompetencji poddawanych weryfikacji w procesie rekrutacyjnym
- Strategia rekrutacji – kogo warto oddelegować do pomocy przy procesie rekrutacji
- Metody poszukiwania i pozyskiwania pracowników – o sposobach dotarcia do kluczowych kandydatów
2. PROCES REKRUTACJI
A. Organizacja rozmowy – miejsce, czas, osoby uczestniczące i ich zadania
- Informacje dla kandydata
- Minimalizowanie zakłóceń
- Sytuacje trudne podczas rozmowy – jak sobie z nimi radzić
B. Wywiad kompetencyjny
- Jak konstruować pytania i jak pozyskiwać pożądane informacje
- Ocena pozyskanych informacji
- Błędy w procesie oceny
- Ośrodki Oceny – Assessment Centre
- Jak opracować zadania i zorganizować AC – wybór i szkolenie obserwatorów,
projektowanie zadań, sposób zbierania i oceny informacji
- Opisy kandydatów i podjęcie decyzji o wyborze
C. Próbki pracy – jako metoda rekrutacji
- Stanowisko a próbka pracy
- Konstruowanie zadań będących próbką pracy
- Ocena otrzymanych zadań
- Case study a etap rekrutacji
D. Informacja zwrotna do kandydatów – co przekazać, komu i w jakiej kolejności
3. OCENA PRACY
A. Ocena bieżąca
- Cele oceny bieżącej dla organizacji, przełożonego i pracownika
- Jakość pracy a kompetencje – zachowania pracownika a ocena potencjału
- Budowanie zaangażowania pracownika w analizę potencjału własnego
4. BŁĘDY W PROCESIE OCENY
A. Rodzaje błędów i przyczyny ich powstania kluczem do ich przeciwdziałania
STOSOWANE METODY SZKOLENIOWE:
Aby cele szkolenia zostały zrealizowane, pracujemy metodami aktywnymi,
tzn. stosujemy interaktywne mini-wykłady, symulacje oraz bezpośrednią informację
zwrotną, gry szkoleniowe, case study’s, ćwiczenia scenariuszowe, ćwiczenia indywidualne,
w parach oraz w małych grupach, dyskusję moderowaną, analizę materiałów filmowych.
W prezentowanym programie zakładamy pracę z kamerą.
Szkolenie realizowane w trybie warsztatowym, maksymalnie nastawione na praktykę.
- Stosunek teorii do praktyki w trakcie szkolenia wynosi 20(teoria):80(praktyka)
CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni, 16 h
CENA REGULARNA: 1950 PLN netto
CENA FIRST MINUTE: 1650 PLN netto (*)
(*) Rabat – 300 PLN obowiązuje przy zgłoszeniach do 10 dni przed szkoleniem.
CENA OBEJMUJE:
- intensywne warsztaty z trenerem-ekspertem
- autorskie materiały szkoleniowe
- imienny certyfikat uczestnictwa
- 2 obiady
- 4 przerwy kawowe
- konsultacje poszkoleniowe w okresie do 1 miesiąca po szkoleniu
MINI GRUPY – MAXI EFEKTY
Uwaga: Ze względu na dbałość o najwyższą jakość i skuteczność prowadzonych dla Państwa szkoleń, ilość miejsc w grupie jest ograniczona do 8 – dlatego o uczestnictwie w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Gwarancja realizacji szkolenia w grupach od: 3 osób!